dinsdag

"Piemelfase"

Tja zoals ik 2 jaar geleden over 'tiepel' schreef. Houdt dit fenomeen nooit op met die kkleine knulletjes, want ja het is reuze interessant natuurlijk zo'n piemel.

Zoonlief is nu 4 jaar oud, gaat braaf naar de basisschool en begint eindelijk het begrip, meisje versus jongen kennen. 

Zo zat mijn mannetje laatst heerlijk te badderen toen hij zei, "mama, papa heeft een grote piemel hé?" ( euhhhhh daar zijn de meningen over verdeeld ) ja schat.. Nog steeds kijkend naar zijn wormpje, "mama, jij hebt ook een piemel hé?" Nee liefje mama heeft een vagina ( kijkt me aan alsof ik het over voetballen heb ) "Neeeeeeeeeee  mama, jou piemel is verstopt!!" Hehehehe eigenlijk best wel slim hè, die kinderlogica van mijn grote vriend.

Alleen houdt het daar niet op. Zo krijg ik regelmatig te horen in de auto "mama, mijn piemel ligt niet goed." Leg hem maar naar links schat. Of "mama mijn piemel is groot?!" (en dan heel verdrietig zijn) . Blijf er maar af schat dan word ie vanzelf weer klein ( dat werkt nu nog ). Gniffel Gniffel...



Nee hij word zich er steeds bewuster van. Zo komt hij vandaag naar me toe en zegt "mama jij en mijn zusjes zijn meisjes he? Ja schat en mama is een vrouw... Een vrouw?? Ja en papa een man.... "Neeeeee mama zegt mijn zoon, papa is een jongetje mama".. Waarop ik zeg je hebt helemaal gelijk schat...




3 opmerkingen: