vrijdag

Roermond goes wild!

Tja de titel zegt het al he!

Aangezien ik een week heb moeten bijkomen, liet het bloggen even op zich wachten. Je kent het wel druk gezins leven, man is vrij.. Mama dus niet ..

Maar vorig weekend heb ik met volle teugen genoten van het kinderloze bestaan.. Mijn beste vriendinnetje en ik zijn euhmm al 2 jaar bezig om een ander vriendinnetje op te zoeken.. Eerst zat ze in Spanje (werd hem niet, tever weg!) En nu eindelijk woont ze in weer in Nederland.. En met vriend :)..

Eindelijk hebben we dan de knop doorgehakt en toeften we zaterdagochtend in een auto vol koffie, sigaretten en chocola op weg naar Roermond. Heerlijk stiekem roken in de auto (gezinsauto, kan anders niet) bij elke benzinepomp stoppen om koffie te halen.. Heerlijk flirten in de file en er een half uur langer over doen dan nodig is idee, zeg maar!

Om een situatie te schetsen hoe het er aan toe ging. De wijn stond nog net niet koud om 1 uur in de middag.. Na heerlijk bijgeklets te hebben (voornamelijk het romantische verhaal "hoe heb mijn lover leren kennen' en ontzettend genoten te hebben van haar lover zijn Gnocchi, zijn we de stad ingegaan.. Nou ja stad.. Meer dorp.. Wat vier kroegen ofzo.. Genoeg voor ons dus!

We begonnen met een frikandel.. Ja vraag me niet waarom.. Zin in worst met mayonaise ofzo. Om vervolgens door te gaan tot de eerste kroeg.. Om daar tot de conclusie te komen dat je de knapste man al thuis hebt zitten. Na een uurtje waren we zo klaar met kroeg 1. Blijkbaar hadden mijn vriendinnetjes indruk gemaakt, want nog geen twee stappen buiten kwamen meneer "patser" en meneer "veel te jong" er aan lopen.. Na geen woord van ze verstaan te hebben gingen ze mee naar kroeg 2. Eindelijk een beetje fijne muziek... Die jongens dachten echt dat ze 'kat in het bakkie" hadden.. Ze moesten eens weten.. 1 zwanger, 1 getrouwd en 1 nog gekker dan de rest.

Maar mijn beleefde ik heeft een poging gedaan tot een gesprek met meneer "veel te jong". Toen kwam ik erachter dat hij uit 1988 kwam... Nog jonger dan mijn broertje WOW.. En maar proberen aan mijn haar te zitten.. Jakkes! Hij bleef maar JA knikken terwijl  ik gezellig in het fries door kletste..

Nee mijn vriendinnetjes waren een dikke 10.. Roermond -1, volgende keer Maastricht dames??

4 opmerkingen:

  1. ... Zo wild geweest dat je na ruim 2 weken nog aan het bijkomen bent??
    Zou bijna medelijden krijgen... met Roermond.

    devotion X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha,erg leuk stuk! En ja,Roermond lijkt me ook niet iets om erg warm voor te lopen. Al denkt Sinterklaas daar in november anders over....die doet dan Roermond aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tjonge ik merk al dat je roermond niet echt goed bekeken hebt
    en bij de eerste kroeg en frietzaak die je tegen kwam al bent blijven hangen
    volgende keer een goede gids mee vragen (wil ik wel doen)
    Dan leer je deze mooie stad pas echt kennen

    johan

    BeantwoordenVerwijderen