maandag

Voetbal en trouwambtenaren

Zaterdag zo genoten van mijn middag op de 'voetbal'. Mannen doen hun best een puntje binnen te halen terwijl wij vrouwen kletsen over onze mannen onder het genot van een kop thee / koffie.

Voor de mensen die het nog niet weten vriendlief speelt bij het 6e van een Zwols team(dit jaar nog in ieder geval). Menig nog fanatieker dan bij betaald voetbal en allemaal 30 + onze kanjers. En wij vrouwen spreken geregeld even af om onze mannen te vergelijken "de voetbalvrouwen" !!



Het was denk ik voorlopig het laatste middagje voor 1 van de vrouwen, hoogzwanger met buik vol gerommel kwam ze toch nog even bijbeppen... Erg dapper... Ondertussen spelen onze ongeleide projectielen tussen de rondvliegende ballen... Een zalige zaterdagmiddag voor de niet kunnende shoppende vrouw.

Maar manlief wilde graag nog een biertje drinken met de jongens, maar ik moest echt even op mijn vrouwelijke strepen gaan staan want de trouwambtenaar kwam langs... Ik had echt medelijden met mijn mannetje, de enige tijd met de mannen allemaal opgeven voor de vrouw -big smile-. Hij went er vast aan..

Om acht uur kwam ze dan eindelijk net op tijd thuis. Snel alles nog even netjes maken. Ben soms een beetje een sloddervos. Wat een heerlijk mens 'Beppe' (oma) van 2 kleinkinderen, heerlijk nuchter en ze wist heel goed hoe ze met vriendlief om moest gaan..Mijn vriendje houdt er niet van om in de belangstelling te staan, laat staan een vreemde vertellen waarom hij nou voor mij koos.. Met een hoofd als een tomaat kwam het er toch uit.. En ik smelt nog steeds terwijl ik het herhaal... Hij vind mij lief, een goede mama, spontaan en vrolijk en boven alles was hij een moeilijke man en kon ik daar heel goed mee omgaan hahahah... Mijn liefje toch, ik denk dat ik net zo moeilijk ben maar samen een super combi...

Het duurt nog zo lang.... De volgende vraag van onze buitengewone burgerlijke ambtenaar was. Hoe hebben jullie elkaar leren kennen...

Volgende keer neem ik jullie een stukje terug in de tijd... Nu eerst weer terug naar Prinses en de kikker voor 20e keer, dochters!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten