maandag

De 'voetbalvrouw'

Mannen en voetbal. Tja...vroeger zei ik altijd, geen man die gek is op voetbal.. Dit vanwege het feit dat je regelmatig je man kwijt bent. Want als er een wedstrijd / voetbal op tv is, leef ik met een zombie in huis. Missie helaas niet geslaagd! Die van mij is er verslaafd aan, van de VI die woensdagmiddag op de deurmat valt tot het voetballen in het 6e van de SENIOREN op zaterdag. Hij denkt regelmatig dat hij nog bij FC Zwolle voetbalt, schat helaas.

Ik weet gewoon maandag is er VI op tv, zondag om 19.00 studio sport. De kinderen krijgen dan ook geen kus want dan zitten ze voor het beeld. Regelmatig word ik gessssst, om gek van te worden. Op woensdag kan hij altijd eerder vrij krijgen, want dan is er training. En als hij niet traint dan staat er wel een wedstrijd van de Champions League op. Of doet hij 4 uren erover om zijn voetbal ABC (de Voetbal International) van voor naar achter en weer terug te lezen, zucht.

Donderdag en vrijdag heeft mijn man pech! Dan ben ik het zo zat dat ik hem dwing tot een avondje romantisch op de bank. Gelukkig is mijn man erg blij met Sopcast op de laptop waar hij dan stiekem even op kijkt als ik wat drinken pak (alsof ik dat niet weet).

Maar ik mag niet zeuren als 'voetbalvrouw'. Hij heeft een heel leuk team, met veel leuke “voetbalvrouwen”. En ik kan niet wachten om ze te supporteren aan de zijlijn onder het genot van een kop thee, of koffie en een goed vrouwen gesprek. En dan de feestjes die erbij komen kijken! 1 keer per jaar heb ik weekend vrij. En aankomende zaterdag gaan we gezellig met 'aanhang' spelletjes spelen. Nee ik heb het getroffen met mijn voetballende man. Waar ik en de kinderen zeer 'trots' op zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten